Організація
навчально-виховного процесу
Режим дня - запорука здоров`я
Вимоги
- -
відповідність режиму віковим особливостям школярів;
- педагогічне забезпечення чергування режимних моментів;
-
раціональний розподіл часу на навчання, харчування, відпочинок,
позакласні, позашкільні заходи, в тому числі, максимальне
перебування дітей на свіжому повітрі;
- чітку організацію роботи дитячого колективу, єдність вимог до
дітей і контроль за їх діяльністю.
Обід
- 15 хвилин
Прогулянки,
Ігри, суспільна праця -
1,5 - 2 години
Самопідготовка
- 45 хв. - 1,2 години
Робота в гуртках,
Заняття за інтересами -
1 - 1,5 години
Спортивно -
оздоровча година
І частина. Підготовча (10 - 15 хвилин)
Шикування, ознайомлення зі змістом години здоров`я, різновиди
ходьби,
повільний біг з переходом у ходьбу, рухові вправи на розвиток
м`язів
рук і ніг.
ІІ частина. Основна (20-40 хвилин)
Рухливі ігри, естафети, спортивні розваги для дітей.
ІІІ частина. Заключна (5-7 хвилин)
Шикування,
ігри низької рухливості, дихальні вправи,
приведення організму в спокійний стан, підведення підсумків,
організоване повернення до класу.
Види прогулянок
Прогулянка -
спостереження
Мета:цілеспрямоване
спостереження молодших школярів (у шкільному сквері, парку) за
* сезонними змінами в природі;
* різними природними
аномаліями (зима - немає снігу, річка не замерзла - чому?)
* особливостями рослинного
світу;
* життя свійських і диких
тварин;
* працею і відпочинком людей.
Прогулянка - завдання
Мета: *
привітати товаришів або дорослих зі святом;
* запросити гостей на класний
або шкільний захід;
* надати шефську допомогу.
Прогулянка -
практичне завдання
Мета: виконати завдання
практичного спрямування, наприклад, визначити:
* відстань;
* розмір предмета;
* висоту предмета;
* колір предмета;
* напрямок і швидкість вітру.
Прогулянка - похід
Мета: виховувати у дітей такі якості, як
швидкість, витривалість, дисципліну, уважність під час орієнтуванню на
місцевості.
Прогулянка - фантазія
Мета: викликати у дітей
емоційний підйом та організувати творчу діяльність. вона повинна мати
можливість:
* зробити замальовку;
* виготовити виріб із
природного матеріалу;
* спдести вінок, кошик;
* скласти букет із
листя, квітів, гілок;
* скласти казку, вірш,
розповідь.
Прогулянка - практикум
Мета: працювати
і закріплювати життєво необхідні навички:
* за правилами
дорожнього руху;
* з техніки безпеки;
* з трудових навичок;
* з орієнтування;
* з культури поведінки.
Прогулянка - розвага
Мета:
організувати вільний час дітей (повеселитися, потішитися,
поспівати, пожартувати, провести веселі змагання, розгадати цікаві загадки,
шаради, тощо.
Суспільствознавча
прогулянка
Мета: показати
дітям, як на практиці відбувається розподіл громадської праці;
розкрити специфіку масових
професій;
розповісти про трудові й бойові
традиції народу на прикладах рідного краю.
Прогулянка -
милування
Мета: забезпечити належний
рівень емоційно - духовного розвитку вихованців;
любов до природи - це міцний потік
доброти, радощів життя, високих почуттів.
(листопад, перший сніг, ожеледиця, іній, льодохід,
перші струмочки, веселка, тощо)
Навчальні
проекти
Учителю на замітку:
"Проект - це п`ять "П": проблема -
планування - пошук інформації - продукт - презентація.
Шоста
"П" проекту - це його портфоліо, тобто папка, в якій зібрані всі
робочі матеріали.
Важливі риси проектного підходу:
гуманізм, увага та повага до особистості учня, позитивні
почуття, думки, спрямовані не тільки на навчання, а й на розвиток особистості
учня.
Класифікація навчальних проектів:
* дослідницькі : (добре обміркована структура,
визначеність мети, соціальна значимість,
актуальність предмета дослідження,
продуманість методів дослідження);
* творчі : (немає детально розробленої структури спільної
діяльності учасників,
існує завчасна домовленість учнів щодо результатів і форми їх представлення,
постає необхідність мати сценарій свята, макет журналу);
* ігрові : (учасники беруть на себе певна ролі, вигадують,
імітують соціальні й ділові
стосунки своїх персонажів, домінуючий вид діяльності - гра);
* інформаційні : (збирання інформації про певний об`єкт, потреба у добре
продуманій
структурі, систематична корекція у ході
роботи над проектом, презентація)
* практикоорієнтовані: (результат діяльності чітко визначено із самого
початку,
складання сценарію всієї діяльності учасників проекту,
необхідність визначення функцій кожного,
презентація одержаних результатів і можливих засобів їх
упровадження в практику).
Алгоритм роботи над
проектом
Етапи діяльності - * підготовка, визначення теми і мети проекту;
* планування;
* прийняття рішень;
* збирання інформації;
* аналіз інформації, формулювання висновків;
* захист проектів, колективний аналіз.
Учні - * обговорюють,
шукають інформацію;
* формулюють завдання,
обговорюють їх;
* обирають оптимальний
варіант вирішення;
* збирають інформацію;
* аналізують інформацію,
готують вироби;
* презентують проекти,
оцінюють зусилля, використані можливості.
Учитель
- *
розповідає про задум, мотивує, допомагає у визначенні завдань;
*
коригує, пропонує ідеї, висуває пропозиції;
*
спостерігає, опосередковано керує діяльністю учнів;
*
обговорює разом з дітьми презентації, аналізує.
Батьки - пропонують види
діяльності відповідно до теми та цілей проекту;
надають дітям
допомогу в підготовці та проведення заходів;
надають
інформацію до звітів.
Немає коментарів:
Дописати коментар